niedziela, 20 stycznia 2013

Pat & Rub - relaksujący balsam do stóp

     Zawsze interesowały mnie kosmetyki Pat & Rub. Polubiłam je na początku "wirtualnie" za naturalne składy i brak silikonów, pegów, konserwantów itp.

         Jakiś czas temu w sklepie Pat& Rub były bardzo dobre promocje, kosmetyki były taniej i można było ich ceny obniżyć jeszcze o 20 % za pomocą kuponów. Skorzystałam więc i nabyłam nieco kosmetyków firmy Pat&Rub i teraz je wszystkie testuję i powoli będę tu opisywać.

Na pierwszy ogień idzie: Relaksujący balsam do stóp - zapach trawa cytrynowa i kokos



Zacznijmy od opakowania. Jest bardzo miłe w dotyku, zatyczkę bardzo łatwo się otwiera, a pompka świetnie dozuje kosmetyk.




Jeśli chodzi o skład :


Skład: Aqua, Camellia Sinensis Leaf Water, Urea, Caprylic/Capric Triglyceride, Butyrospermum Parkii Fruit (Shea Butter), Decyl Cocoate, Glycerin, Cera Alba, Persea Gratissima (Avocado) Oil (and) Hydrogenated Vegetable Oil, Glyceryl Stearate, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Cetearyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Stearic Acid, Caprylyl Glycol, Parfum, Sodium Phytate, Allantoin,Tocopherol, Retinyl Palmitate, Phenethyl Alcohol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Cymbopogon Schoenanthus Oil, Parfum, Citral, Coumarin, Geraniol, Linalool, Limonene.

To niestety nie jest idealny skład, mamy tutaj Coumarin.

Za wikipedią :



Kumaryna (C9H6O2, benzopiron, lakton kwasu o-hydroksycynamonowego) – organiczny związek chemiczny z grupy laktonów o przyjemnym zapachu świeżego siana. Wykryta w roślinach ponad 80 gatunków z rodzin: traw, storczykowatych, motylkowatych, jasnotowatych. Naturalny inhibitor kiełkowania nasion.

Kumaryna powoduje marskość wątroby u zwierząt laboratoryjnych i dlatego została ona niemal całkowicie wycofana z produktów spożywczych w Europie i USA.


Nie wiem co o tym sądzić. Jest jednym z ostatnich składników w składzie ( nie ma go za wiele), jest naturalny ale chyba nie za zdrowy. Google uspokaja, że wstępne badania in vitro wskazują, że kumaryna  nie jest toksyczna dla ludzi. Wynika to z faktu, że metabolizowana jest w organizmie ludzkim do innego związku niż u szczurów. 

Pat & Rub pisze o Kumaryna:

Składnik olejku eterycznego z trawy cytrynowej
Otrzymywanie: Wchodzi w skład olejku eterycznego

Następnym razem kupię krem ale z innej serii nie mający tego związku. Tak na wszelki wypadek.



Konsystencja jest bogata, dobrze się wchłania i bardzo dobrze natłuszcza. Mam jeszcze produkty z serii Home Spa i te są jeszcze bogatsze, więc jeśli ktoś potrzebowałby mocniejszego natłuszczenia warto pomyśleć nad serią Home Spa.

Krem należy zużyć w ciągu 6 miesięcy od otwarcia.

Co do zapachu, uwielbiam zapach kokosu dlatego skusiłam się na tą wersje kremu. Jednak niestety o wiele mocniej czuć tu zapach trawy cytrynowej. Mnie zapach średnio odpowiada. Będę więc jeszcze szukać ulubieńca wśród innych kremów Pat & Rub. Działanie ma świetne ale jak dla mnie to jeszcze nie ten zapach.

Ogólnie polecam ale najpierw powąchajcie tester ( np w Sephorze ) bo zapach jest charakterystyczny i nie każdemu może odpowiadać.

Przypominam o trwającym rozdaniu i zachęcam do wzięcia udziału.

3 komentarze:

  1. mam balsam do rąk o tym zapachu :)
    uwielbiam go, choć jak już mi się kończy to troszkę mi się znudził
    zbyt aromatyczny jest ;) ale bardzo skutecznie nawilża ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam balsam do rąk z tej serii i bardzo go lubię za działanie i zapach. Świetny jest też balsam z serii rozgrzewającej :)

    OdpowiedzUsuń